Jumaat, 23 April 2010

DIMANA JANJI-JANJIMU UMP

salam... tiba-tiba je aku rasa ni menulis hari nie.. mungkinkah dari apa yang berlaku sejak akhir-akhir ini...


kita semua tahu sifat seorang munafik adalah 'bila ia berjanji,ia mungkir' nilah yang sering berlaku sekarang. Adakah kita sudah hampir ke??? niela bila kebendaan yang menjadi fokus utama sehingga janji sendiri dilupai..


Dulu masa aku mula-mula menjejek kami ke Universiti ini perasaan yang teramat bangga kerana ramai yang terkata bahawa Universiti ini adalah Universiti yang amat mementingkan kebajikan pelajar.. Namun apa yang terjadi sekarang, bermacam-macam masalah timbul. bermula dengan masalah LI ps 2 KK5, dan sekarang pula pasal kolej kediaman..


Ramai student yang nama mereka tidak ada. Kami tahu bahawa UMP akan memgambil intake seramai 2500 orang . adakah kolej kediaman yang sedia ada mampu menanggung semua student?? Adakah ini akan menyebabkan student akan tinggal diluar kampus sedangkan dahulu kami diberi janji bahawa semua pelajar wajib tinggal dikampus malah ibu bapa amat terbesar hati bila mendengar sendiri pernyataan itu.


DIMANAKAH JANJI-JANJI MU WAHAI UMP?? ADAKAH ITU JANJI - JANJI KOSONG??


BANGKITLAH MAHASISWA DAN MAHASISWI PEDULI... JANGAN BIARKAN HAK DAN KEBAJIKAN KITA DIPERKOTAK KATIKAN.. HIDUP MAHASIWA/I !!!!

luahan hati mahasiswa / i UMP

Tiada ulasan: