Sabtu, 24 Oktober 2009

Jika aku jatuh hati….

Jika aku jatuh hati….

Ya Allah jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya
padaMu, agar bertambah
kekuatan untuk menyintaiMu

Ya Muhaimin jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut padaMu agar tidak
Terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu…

Ya Rabbana jika aku jatuh hati,
Jagalah hatiku padanya agar tidak
Berpaling daripada hatiMu

Ya Rabbul Izzati jika aku rindu,
Rindukanlah aku pada seseorang yang
merindui syahid di jalanmu

Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihmu, janganlah kenikmatan
Itu melebihi kenikmatan indahnya
Bermunajat di sepertiga malam terakhirMU..

Ya Allah jika aku jatuh hati
pada kekasihmu, jangan biarkan aku
bertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu..

Ya Allah jika kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan
aku melampaui batas sehingga
melupakan aku pada cinta hakiki
dan rindu abadi hanya kepadaMu...Amin...

Doaku… moga kita bersama –sama
Berjaya didunia dan akhirat…
Berjaya dalam mengharungi segala
Dugaan dan cabaran yang sememangnya
Menguji kekuatan iamn...
Kerana tapak iman itulah yang menemukan cinta
Yang selama ini telah hilang…

Semoga cinta yang dicari telah ditemui...
Semoga Allah meletakkan kita di bawah
Payung rahmat kasih Nya…

Insya Allah…..

Tiada ulasan: