Selasa, 27 Oktober 2009

MINGGU TAMADUN ( TITAS )

Jalan-jalan sekitar sekolah.. Depan aku tu cikgu...

My Sect P03

My group and roy...

ni lah sekolahnyer...

Aktiviti bermula!!!

cantik x laman sekolah ni????
P03 dengan murid tahun 4,5,6

nilah murid setiap 1 kelas dan 1 tahun

Dilaman herba


Salam dan hai... selamat bertemu kembali.
3 minggu yang lepas iaitu pada 8hb 10 2009 sect aku iaitu sect P03 telah membuat satu program untuk minggu tamadun. Kami telah membuat program kat SK Tasik Chini di Perkampungan Orang Asli. Aku telah bertindak sebagai AJK Penyelaras prgm. Prgm kami bermula pda kul 12 tgh hr.Pda kul 9 pg kmi telah berkumpul di Kafe dan pda kul 10 pg kmi menaiki bas utk bertolak ke tmpat prgam. Dalam kul 11 kmi sampai dan kami membuat persiapan terakhir utk prgm tersebut. prgm kami bermula pda tepat pda msanya iaitu kul 12 tgh hr.

Mula-mula kami melawat kawasan sekitar sekolah tersebut diiringi oleh cikgu yang ditugaskan. Selepas itu kmi berhenti mekan dan solat. Program seterusnya bermula pda kul 1.30 dimana kami mulai prgm dgn memperknlkan dri msing yg diketuai oleh Ina ( ketua AJK Sukaneka). Perserta kami seramai 32 org shaja dan hanya 6 murid yang beragama islam. sSeepas itu kami membahagikn mereka kepada bebrapa kump dan aktiviti pertama kami ialah mencipta track mark kump,dimana stiap kump perlu ada trackmark sndiri untuk mengambarkan identiti kump masing-masing.Setelah itu mereka perlu menbentangkan trackmark mereka di hadapan kump lain.

Aktiviti kedua salah sorg dari rakan mereka dalam kump ditutup mata dan hendaklah memecahkan belon yang berwarna kuning. Ini memerlukn krjasama antara ahli kump. ahli kump lain perlu menberitahu rakan mrka dimana arah belon wrna kning dan hndklah mmecahknnya dgn mmgunakan kaki. aktiviti ketiga pula adalah aktiviti sukaneka iaitu aktiviti memancing botol, dan lontaran kasih sayang. Abis baju murid bsaah smasa aktiviti lontaran ksih. Setelah selesai semua aktiviti kami kembali semula di dewan untuk aktiviti sampingan seperti chicken dance,poco-poco dan lagu gemuruh dan semua aktiviti ini selesai kul 3.30pm.

Selepas itu majlis penutup dirasmikan oleh guru Hal Ehwal Murid. Kami semua bertolak blaik ke UMP pada kul 4.15p.m. Semasa perjalanan balik kami ingin singgah ke TSik Chini namun xkesampaian sebab jlaan agak tidak sesuai untuk bas kami, tapi ia merupakan 1 pengalaman yang menyeronokan dan ksmi enjoy disana.Murid sekolah sana agak pemalu namun mmberi kerjasama yang diharapkan.Ianya juga memberikn kami ilmu untuk bergaul dengan golongan orang asli..
sekian..hehehehe

Tiada ulasan: